söndag 21 augusti 2022

Äpplet faller inte av Liane Moriarty



 

Nominerad till årets bok 2022


Det här är faktiskt första boken av Liane jag har läst. Det är en hyfsat lättläst och lagom spännande roman. Det är ett litet pussel man får lägga som läsare bland hemligheter och lösa trådar. Vi får en historia ur flera karaktärers perspektiv och när man tror sig veta vad som hänt så vänds allting åt ett annat håll. Vem talar egentligen sanning? Vem ljuger? 


Välskriven roman som hade kunnat kortats ner en aning (en aning för lång) och jag läser gärna fler böcker av Liane. 


Så, då har jag läst alla de nominerade böckerna till årets bok 2022. Nu börjar jag bli nyfiken på vem som kommer vinna. 


Lianes bok ges ut av Albert Bonniers förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...