söndag 21 augusti 2022

På egna ben av Sheila O’Flanagan



Det här var bra semesterläsning! Sheilas böcker är bladvändare för mig. Hon är skicklig på att bygga upp en bra och intressant historia som fångar mig och inte vill släppa taget. Denna, ”På egna ben” är inget undantag. 

Jag tycker om historien och huvudkaraktären. Tycker om att följa hennes resa mot ett jag, som som titeln säger, står på egna ben. Som hittar sitt eget jag och gör det som hon mår bra av och inte gör saker för att andra säger det. 


”På egna ben” är en roman med mycket värme om att börja tvivla på vem man egentligen är och vilket håll man ska gå. Självklart finns det både kärlek, romantik, vänskap, sorg och missförstånd också med i handlingen. Tillsammans blir det en charmig och svårsläppt roman! 


Ges ut av LB förlag


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...