söndag 21 augusti 2022

Ett nyväckt hopp av Sofia Ymén



Det här är den fjärde och avslutande delen i Kungsbackakvartetten. Likt de andra delarna är det här en underbar feelgoodroman med mycket kärlek, hemligheter, hästar och vänskap. 

Jag tyckte väldigt mycket om den här boken och tycker nog att det var den bästa av de fyra böckerna. Boken är lättläst och jag sträckläste den, den gick inte att släppa. ”Ett nyväckt hopp” är lite mörkare i sin handling än de tidigare delarna. Det är trasiga familjerelationer, psykisk ohälsa och svårigheter att kunna förlåta det som varit. Men det är även en hoppfull berättelse, varm och kärleksfull. 


Sofia är bra på att berätta historier helt klart. I denna knyter hon ihop trådarna från de tidigare böckerna och historien får ett fint slut. Jag tycker om att varje bok har haft en ny huvudkaraktär, men att de andra har fått vara med som sidokaraktärer. Det känns som att återse gamla vänner och bekanta när man börjar läsa boken och jag trivs i den miljö som Sofia har skapat. 


En sak är säker, jag kommer att sakna gänget på Fors gård. 


Ges ut av Printz Publishing



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...