måndag 1 augusti 2022

Sommar, hopp och vänskap på Kanelholmen av Yvonne Ehn



För det första, omslaget! Så himla snyggt och det gör mig nyfiken på boken. Sen läste jag baksidestexten och blev ännu mer nyfiken på boken, handlingen och karaktärerna. 


”Sommar, hopp och vänskap på Kanelholmen” är en väldigt charmig feelgood som var lätt att fastna i. En berättelse om att släppa det förflutna, förlåta och börja om. 


Boken är lättläst och ger en härlig sommarkänsla i skärgårdsmiljön där handlingen utspelar sig. Jag tycker om karaktärerna, det vardagliga som händer dem och värmen i boken. Boken innehåller både kärlek och sorg, vänskap, glädje och svärta. Allt som behövs i en bra roman. 


Det här är en spara bok, att ta fram och läsa om vid tillfälle eller bara titta på det vackra omslaget. Jag tyckte mycket om den här boken och vill läsa mer om Cornelia, Lollo, Smulan och de andra på Kanelholmen! Stort plus för alla hundar som tar plats i handlingen. 


Ges ut av Saga Egmont och Stellar förlag


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...