söndag 21 augusti 2022

Sista säkra av Lisa Christensen



 

Ok, den här boken fångade mig och då menar jag verkligen fångade mig! Kunde inte sluta läsa och hetsläste sista delen innan läggdags. Var tvungen att veta hur det skulle gå. 


”Sista säkra” är en en psykologisk spänningsroman som biter sig fast och tar sig in under huden och blir bitvis lite obehaglig. Vem är vem? Vem är skyldig? 


Lisa har skrivit en spänningsroman om familjehemligheter, identitet, familj  och hur livet kan bli och forma sig efter en tragedi. Det är en roman där ingenting är som det verkar och där jag som läsare måste ha huvudet på skaft när jag läser, annars kan jag tappa bort mig och missa en viktig detalj. 


Lisa väver ihop alla trådar i historien på ett riktigt bra sätt med både oväntade vändningar och små överraskningar. Och ett slut jag inte riktigt såg komma. Herregud!! Var helt uppe i varv efter att ha lagt igen boken och hade svårt att somna sen 😂.


Galet bra och rekommenderas varmt. 


Ges ut av LB förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...