söndag 21 augusti 2022

Tända stjärnor av Anneli Olsson



Missa inte den här underbara och nördiga boken! Den är superfin! ”Tända stjärnor” är en charmig berättelse om Karin som sedan hon var liten har älskar rymden och stjärnorna. Hennes dröm om att bli astronaut har också alltid funnits där genom livet och nu i vuxen ålder har hon utbildat sig och arbetar nu som robotingenjör. Så en dag finns det en möjlighet, en möjlighet att söka till den europeiska rymdorganisationen ESA. 


Det här är en underbar berättelse att läsa! ”Tända stjärnor” är en berättelse om att ha en dröm och att göra allt man kan för  att nå den drömmen. Anneli skriver bra och hon är påläst kring hela processen kring hur man kan bli astronaut och jag lär mig massor av saker jag inte kunde! 


Men det är också en berättelse om hur viktig både vänskap och familj kan vara. Det finns även ett stråk av svärta som gör boken ännu mer berörande. 


”Tända stjärnor” är en svårsläppt och charmig bok som jag hoppas hittar till många läsare. Det är den värd! Dessutom är det del ett i Gravitationsserien, så fler delar är att vänta! Hurra! 


Ges ut av Stellar förlag Saga Egmont


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...