torsdag 6 oktober 2022

Bokträdgården i Primrose Hill av Sarah Jio





 

Det här var en berättelse jag tyckte mycket om! Vi får i boken följa en dotter och hennes resa för att få reda på mer om sin mamma som försvann från henne och hennes pappa när hon var liten. 


Boken är vacker, underbar att läsa. Det är en bok som fångade mig från första sidan till sista, som berörde mig och som kommer stanna kvar länge i mitt minne. 


Nutid varvas med dåtid och börjar med att Valentina får ärva sin mammas Eloises hus i Primrose Hill efter hennes död. Det visar sig att Eloise hade hemligheter och nu börjar Valentina pussla ihop sin mammas förflutna. Vem var hon egentligen? Varför kom hon aldrig tillbaka? 


Det är fina miljöer, karaktärer jag tycker om, välskrivet och berörande. Berättelsen innehåller så mycket, det är kärlek, sorg, vänskap, en vilja att få veta mer och saknad. Genom hela boken tycker jag att man kan man känna den kärlek och den saknad som finns mellan mor och dotter. Även fast de inte träffas. 


Ges ut av Printz Publishing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...