söndag 2 oktober 2022

Under falkens vingar av Anton Marklund



Det här var en bok som jag till en början hade svårt att komma in i. Tyckte inte riktigt att den passade mig. ”Under falkens vingar” är en annorlunda spänningsroman, lågmäld och med ett lugnt tempo och språk. 


Men ju längre jag läste desto mer växte boken för mig. Det är en spännande berättelse med stort fokus på karaktärer istället för brotten och med vackra miljöbeskrivningar som höjer upplevelsen. Det är också en lite annorlunda huvudkaraktär i boken, som har en gåva att kunna se saker som andra inte kan. Just det har jag lite svårt för, men det passar bra in i storyn. 


Intressant spänningsdebut! 


Norstedts förlag


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...