söndag 2 oktober 2022

Snöängeln av Anki Edvinsson



Japp, föll hårt för denna kriminalroman. Gillade tempot, karaktärerna, miljön, storyn. 

”Snöängeln” är en kriminalroman med ganska högt tempo och två spännande huvudkaraktär som jag gillade väldigt mycket. Spänningen började på sida ett och höll i sig boken igenom. Jag var bara tvungen att läsa en sida till.. och en sida till. 


Jag tycker om hur Anki bygger upp sin historia, hur hon berättar om polisens arbete, hur man får lära känna karaktärerna och miljöerna! Boken beskriver bra hur svårt det kan vara att vara ung tjej idag och den utsatthet som finns då. Det är gripande, välskriven och svårsläppt. 


Tyckte mycket om denna och glad att nästa del i serien ”Sjöjungfrun” står i min bokhylla. 


Ges ut av Norstedts förlag


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...