lördag 8 oktober 2022

Den sista hemligheten av Lucy Diamond



 


Jag tycker om Lucy Diamonds böcker. De är underhållande, romantiska, berörande och ger en välbehövlig verklighetsflykt medan man läser. 


”Den sista hemligheten” är inget undantag. Jag dras snabbt in i historien som till en början är ganska sorglig. Patric, en älskad make, far, bror och son har plötsligt dött och livet ställs på ända för de som är kvar. 


Patrics bror Dan bestämmer sig för att försöka ställa upp för sin brors familj och hjälpa dem genom sorgen. Men på vägen inser han även att Patric hade hemligheter som hade kunnat såra familjen djupt. 


Det här är en bok jag älskade! Jag sträckläste den, ville inte att den skulle ta slut. ”Den sista hemligheten” innehållet allt, sorg, glädje, hemligheter, familjerelationer, hopp och vänskap. Den handlar om att kunna gå vidare efter att en stor sorg drabbat en och hur man kan börja leva igen. Jag tycker att Lucy balanserar hjärta och smärta bra i den här boken. Det blir en finstämd feelgood med lite djup som berör. Jag gillar även att huvudkaraktären är en man. Hur ofta sker det i feelgoodböcker. 


Så, missa inte! 


Ges ut av Printz Publishing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...