torsdag 6 oktober 2022

Offervilja av Ewa Klingberg



 

Det här var en efterlängtad bok! ”Offervilja” är den tredje och avslutande delen i Ewas mysdeckarserie Värnamord. 


Jag tycker Ewa har lyckats bra med sin mysdeckarserie. Det är lite småspännande, humoristiskt och charmigt! 


Att läsa boken är som att hälsa på gamla bekanta som man inte sett på ett tag. Jag trivs bra i Ewas Värnamord, jag tycker att hon beskriver miljön och karaktärerna på ett väldigt gestaltande sätt. En sak till jag verkligen tycker om med Ewas böcker är att hon väver ihop både nutid och dåtid i sina historier. 


I denna bok får vi följa med Niklas när han börjar nysta i ett fall från 1967, då det skedde ett våldsamt rån i stadens största bank och en kund blev skjuten till döds. Vem var det egentligen som sköt? 


Jag tycker att ”Offervilja” är den bästa av de tre böckerna i serien och det är lite sorgligt att det är slut, att vi inte ska få hälsa på mer i Ewas Värnamo. 


Ges ut av Historiska media

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...