söndag 2 oktober 2022

Svartfågel av Frida Skybäck






Alltså, det här måste vara Fridas bästa bok! Jag slukade den, vägrade släppa när jag väl börjat läsa, längtade efter att få sätta mig och läsa! 


Frida har ännu en gång skrivit en bladvändare, en grymt spännande roman där man bara måste läsa en sida till, måste få veta hur det ska gå. 


Jag gillar allt med den här boken, storyn, karaktärerna, miljön, hur Frida bygger upp sin berättelse. Jag tycker om att karaktärerna får ta plats, gillar att jag får lära känna dem ordentligt. Det är oförutsägbart, det kryper in under huden och framför allt så berör berättelsen. Jag blir ”lurad” som läsare och tror mig veta hur det ligger till, men då vänds allt på ända igen. 


Tack och lov så ska det komma fler delar om karaktärerna Fredrika och Henry, för jag är definitivt inte klar med dem! 


Missa inte, läs och njut! Den här boken kvalar in på listan över årets bästa böcker!


Ges ut av Bokförlaget Polaris   


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...