torsdag 6 oktober 2022

Tjejmiddagen av Marie-Louise Marc



Jag älskar Marie-Louise Marcs böcker! Hon skriver levande med intressanta karaktärer som man vill lära känna och veta mer om. Dessutom har hennes böcker välskrivna med ett språk som gör böckerna lätta att läsa och svåra att släppa. Språket liksom flyter fram!
 


”Tjejmiddagen” är inget undantag. Bokens handling och karaktärer griper tag i mig, vill inte sluta läsa. Det är feelgood, hjärta, smärta, vänskap, kärlek, hemligheter och spänning. Just spänningsmomentet var inte riktigt beredd på kände jag. Men det passade så bra in tyckte jag och gjorde boken ännu svårare att släppa. Boken har ett driv som gör att man vill läsa fortare för att få veta hur det ska gå. 


Marie-Louise är bra på att skildra relationer och hur de utvecklas och förändras. Här, i ”Tjejmiddagen” tycker jag även att hon skildrar stämningen väldigt bra, hur den förändras från ljus och glad till mörk och lite farlig. 


Ännu en gång har Marie-Louise skrivit en väldigt, väldigt bra och underhållande roman. En sådan där, ”låt-mig-bara-läsa-och-stör-mig-inte-för-sjutton-roman. 


Lyckost dig som har den här boken oläst i hyllan!


Ges ut av Printz Publishing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...