lördag 27 april 2024

En kvinnas guide till lycka och framgång av Sophie Irwin.



 


England, 1800-tal, flicka möter pojke. 

Systrarna Kitty och Cecily Talbot hotas av vräkning från sitt familjehem då familjen har en stor skuld. För att försöka förhindra det har Kitty en plan. Systrarna tar sig till London för att hitta en man som är tillräckligt rik för att rädda familjen. 


Ok, nu ställer jag mig frågan varför jag läser sådana här böcker. Jag föll för omslaget (fantastiskt) och tyckte att boken lät bra. Men jag gillar ju egentligen inte sådana här böcker. Brukar sällan fastna för den typen av handling med vibbar av Stolthet och fördom och det gjorde jag inte den här gången heller. 


Boken är dock lite smårolig men det är ingen bok jag kommer att minnas om ett tag. Den lyfter inte alls för mig utan jag skummar igenom de sista sidorna, enbart för att få veta hur det ska gå. 


Gillar du 1800-tal, England och serien om Bridgerton så tror jag att du kommer tycka om den här boken. 🩷


Översatt av Anna Thuresson. 


Lovereads

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...