lördag 27 april 2024

Inget av det här är sant av Lisa Jewell



 


OMG!!! Det här är en bok som borde ha en varningslapp på sig. För när jag väl hade börjat läsa gick det inte att sluta så den natten släcktes lampan alldeles för sent. Och när boken vad utläst kunde jag inte sova för att jag var alldeles för speedad. 😂 Boken väcker många tankar som snurrade runt i huvudet! 


Lisa är fenomenal på att bygga upp en lite lätt obehaglig stämning som är svår att värja sig från. Historien är otäck och lite lätt skruvad. Karaktärerna gör hela boken, de är opålitliga, obehagliga och Lisa gestaltar dem väl! Jag fastnar ganska omgående och tanken genom läsningen är vad som egentligen är sant. Vem talar sanning? Vem ljuger? 


”Inget av det här är sant” är en jäkligt spännande och välskriven psykologisk thriller som man bara måste veta slutet på. Avsätt tid och njut! 


Det här är lätt en av årets bästa böcker! 


Översatt av Katarina Falk. 


Printz Publishing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...