söndag 14 april 2024

Under en rosa himmel av Jenny Colgan



 


Det här är första delen i en ny serie av Jenny Colgan. Här får vi möta Morag som är tredje generationens pilot. Hon har planer för sitt liv men tvingas motvilligt hem när hennes farfar blir sjuk och någon måste sköta familjens transportföretag så att de inte förlorar uppdrag. Och under ett uppdrag träffar hon Gregor. 


Jag tycker om det här. ”Under en rosa himmel” är en bok som är lätt att läsa och väldigt lätt att tycka om. Jag tycker om karaktärerna, den karga miljön som Jenny gestaltar väldigt bra. Jag fastnar i berättelsen, i det charmiga, kärleken, vänskapen. Det är underbart att få följa Morag och hur hon växer som person i den här boken. Jag ser fram emot att få följa med på fler resor till de avlägsna öarna i norra Skottland. 


Översatt av Birgitta Karlström. 


Norstedts förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...