söndag 14 april 2024

Till hamnen av Jenny Clevström



 


Vad jag tyckte om Jennys nya bok! ”Till hamnen” är den första boken i hennes nya serie Livet i Skärvik. 


Här får vi bland annat möta Inez, Rosie, Mei Li och fiskaren Torsten och lära känna dem bättre. Relationer växer fram, livsöden kommer upp till ytan och Jenny navigerar oss läsare med varsam hand genom både glädje och sorg. ”Till hamnen” är en feelgood med svärta och djup, familjehemligheter, kärlek och gemenskap. Allt är inte rosenrött utan det finns både det lättsamma och det mer tyngre. 


Jag tycker om att vara i det lilla kustsamhället Skärvik, tycker om att läsa om karaktärerna, om miljöerna! Jenny skriver så jag fastnar och inte vill släppa! Det här lovar gott inför kommande böcker för jag återser gärna både platsen och karaktärerna! 


Harper Collins

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...