måndag 28 februari 2022

Flickan i stenparken av Nilla Kjellsdotter



 

Men dra mig baklänges vad spännande den här boken var, från första sidan till sista! Den gick inte att släppa när jag väl hade börjat läsa boken och berättelsen är obehaglig, kryper liksom in under huden på mig. Den håller mig 


Det här är en berättelse med ett väldigt otäckt tema, om övergrepp, svek, lögner, kärlek och att våga lita på de som står en nära. Tycker om karaktärsbeskrivningarna, det är ett djup i karaktärerna och jag inser att man aldrig riktigt säkert kan veta vad som döljer sig bakom ytan. 


Snyggt och välskrivet med levande miljöbeskrivningar som tar mig med på en hisnande resa! Hatten av! Gillar det här skarpt!


Ges ut av Norstedts förlag  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...