lördag 26 februari 2022

I mästarnas skugga av Tony Fischier



 

Jag har fått en till favoritförfattare. ”I mästarens skugga” är den andra, fristående delen om kriminalkommissarie Niklas Ragnvik vid Göteborgspolisen. För bäst behållning skulle jag läsa böckerna i ordning, även om de är fristående. 


Liksom första boken dras jag snabbt in i en väldigt spännande historia. En historia med högt tempo och snabba vändningar. Jag tycker om hur historien byggs upp och att jag inte vet hur det ska sluta. 


Tony är bra på både miljö- och personbeskrivningar, hur relationer utvecklas och tar sig vidare. Innan jag hade hunnit blinka så hade jag läst halva boken, sen var det svårt att sluta. 


Helt klart en spännande och väldigt bra läsupplevelse! Det enda negativa är att boken tog slut för fort! När kommer nästa del?! 


Ges ut av Lind och Co

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...