lördag 26 februari 2022

Författarmorden av Erika Rockborn



 

Erika har tidigare skrivit relationstrilogin om läkaren Martin Lindahl. En trilogi jag tyckte mycket om. Men denna bok, ”Författarmorden” byter Erika genre till spänningsroman istället. Och som hon gör det!


Erika, din bok är lysande! Jag satt som på nålar under större delen av läsningen. Boken är spännande, obehaglig och kryper lite under huden på mig. Slutet förvandlas till en katt och råttalek och är överraskande. Boken är skriven i samma stil som hennes tidigare böcker, vilket jag tycker om. Erika är bra på att beskriva och gestalta relationer och miljöer i sina böcker vilket gör det lätt att se handlingen framför sig. 


”Författarmorden” är en nervkittlande och välskriven spänningsroman med högt tempo. Jag tycker även om att vissa kapitel är skrivna utifrån mördarens perspektiv vilket ger berättelsen ännu mer spänning och obehag.  


Erika lyckas bra med genrebytet och jag ser fram emot att läsa mer om kriminalinspektör Alicia Lundberg. 


Ges ut av Hoi förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...