fredag 4 februari 2022

Plundringstider av Ewa Klingberg



 Det här är den andra delen i Ewas nya spänningsserie Värnamord. Jag gillar Ewas böcker, de har ett behagligt tempo och är lätta att ta till sig. Man vill liksom inte att boken ska ta slut. 


”Plundringstider” är både lite feelgood och mysdeckare och vi får följa med på en historia som rör sig både i nutid och under 1960-talet. Det är en välskriven historia som är så där lagom spännande och oblodig. Jag tycker om det vardagliga i berättelsen, hur relationerna mellan karaktärerna utvecklas. Dessutom gillar jag berättelser som rör sig mellan olika tidsperioder och Ewa knyter ihop de båda historierna bra! 


Jag ser redan fram emot nästa del i serien! 


Ges ut av Historiska Media

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...