torsdag 10 februari 2022

Sångfåglar av Christy Lefteri



 Den här boken fick mig att gråta. ”Sångfåglar” är en vacker bok, en sorglig bok och den drabbade mig. Den drabbade mig och mitt mammahjärta hårt.

Det är en fängslande berättelse om kärlek, om hopp men också om den djupaste sorg och förtvivlan. Det är en berättelse om längtan efter ett bättre liv, om längtan efter frihet. Men det är även en berättelse om rasism och fördomar, att inte vara någon ”viktig”. Jag älskar det vackra språket i boken, hur författaren bygger upp sin historia. Hur hon blandar sorg, kärlek och hopp. ”Sångfåglar” är en brutal men både lärorik och väldigt läsvärd bok. 


Jag tyckte väldigt mycket om den här boken och rekommenderar den varmt! 


Ges ut av Bokförlaget Nona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...