måndag 7 februari 2022

Hemligheten på Seaview Cottage av Emily Gunnis

 




Jag tokgillade Emilys förra bok ”Flickan i brevet” och var därför väldigt nyfiken på hennes nya bok. 


Som hennes förra bok är detta en historia som utspelar sig både i nutid och dåtid. Historierna vävs ihop under läsningen till en helhet. 


Det är en spännande och gripande historia helt klart, med hemligheter, problem inom familjen, misshandel och förlossningsdepression. Jätteviktigt att lyfta sådana händelser med mammor som blir deprimerade i skönlitterära böcker. Allt behöver inte vara rosaskimrande när man får barn. 


Emily skildrar både miljöer och karaktärer bra men jag fastnar inte riktigt för karaktärerna den här gången och ibland har jag svårt att hålla isär vilken tid det är. Läsningen började lite trögt, men den tog sig så för mig var det en helt ok läsupplevelse. Det är en bok jag är glad att jag har läst men jag tyckte ändå bättre om hennes förra bok! 

Ges ut av Printz Publishing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...