söndag 2 juni 2024

Allt kan hända av Lucy Diamond.



 


Så är den utläst. Och jag saknar redan karaktärerna i Lucy Diamonds nya bok ”Allt kan hända”. 


Jag tycker om Lucys böcker för att de ger mig en stunds flykt från verkligheten, till en värld där saker och ting slutar lyckligt. Även om vägen till det lyckliga slutet kan vara både svår och lång. Hennes böcker är charmiga och jag bara älskar dem. 


”Allt kan hända” är en bok som är lätt att läsa och väldigt lätt att fastna i. Jag tycker om att följa Lara och hennes dotter Eliza. Det har alltid varit de två och nu när Eliza fyller 18 vill hon veta mer om sin pappa. Frågorna tar Eliza och hennes mamma på en roadtrip genom England till New York. 


Det blir en resa mot nya chanser, oväntade vägar, att se nya sidor hos sig själv och andra. ”Allt kan hända” är en bok som blandar både allvar och humor, kärlek och sorg. En blandning som Lucy är väldigt bra på att skriva. 


Underhållande, romantiskt och jag gillar det! Väldigt mycket! Passar perfekt till både hängmattan, solstolen eller sandstranden. Rekommenderas. 


Översatt av Pia Printz. 


https://www.printzpublishing.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...