söndag 2 juni 2024

Segla på ett moln av Birgitta Bergin



 


Det här är första delen i Birgittas trilogi om kvinnlig vänskap. 


Tone och Chanelle var vänner under hela deras uppväxt. Men sen gled de ifrån varandra, vänskapen rann ut i sanden och de tappade kontakten. En dag får Tone ett samtal från Chanelle och allt förändras. Kommer de att kunna återuppta sin vänskap igen? 


Jag tycker om att läsa om relationer och Birgitta skildrar det så bra i sina böcker. ”Segla på ett moln” är en stark och berörande bok med mycket innehåll som väckte många tankar hos mig. Många av de tankar som kom upp kände jag att jag ville diskutera med andra. Bra bokcirkelbok med andra ord! 


Birgitta skildrar vänskapen mellan de två kvinnorna så levande och insiktsfullt. Det finns hemligheter som måste upp till utan och vändningar jag inte riktigt såg komma. Fint skildrade relationer och miljöer som bidrar till en varm läsupplevelse. Det här är en bok jag inte ville läsa för snabbt, den är värd att få ta tid. Låta berättelsen sjunka in, lämna ett avtryck och en fundering. 


”Segla på ett moln” är en bok med både glädje, sorg, ilska, frustration och allt däremellan. En bok jag kommer att tänka på länge. Och det är det bästa Birgitta har skrivit. Längtar redan till nästa del i trilogin. 


https://bookmarkforlag.se/



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...