söndag 2 juni 2024

Himlen är en plats på jorden av Christoffer Holst




Åååhh vad jag tyckte om det här! 🩷

Christoffer är en stjärna på att skriva berörande, medryckande och humoristiska romaner där man gråter, skrattar och blir hungrig på samma gång. 


Både Lena och Mimmi har ett bagage att tampas med. Ett bagage som kommer upp till ytan och som de måste hantera. Mimmi är nyskild och Lena tar hand om sin 35-åriga dotter som flyttat hem igen efter ett stort svek. 


Jag tycker att de utvecklas under bokens handling. Det känns som om den tyngd som ligger på deras axlar blir lättare och försvinner. Både Mimmi och Lena förändras och blir starkare, både i sig själva och i sin relation till varandra. 


En jättefin feelgood om både vänskap, glädje och sorg. En feelgood om att vilja känna frihet och att vilja ha en paus från sitt liv. Berättad med mycket humor, hjärta och värme. Lättsam, lättläst och väldigt underhållande. 


Jag tyckte om att få hänga med Mimmi, Lena, Lovisa och Hasse på deras resa genom Europa till Grekland. Dessutom får boken mig att längta till Grekland, till sandstränder och god mat! 


Älsk på den här boken! Perfekt sommarläsning! 


https://www.lovereads.se/ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...