lördag 8 juni 2024

Sommaren på ön av Sarah Morgan



 


Det blir inte sommar om man inte får läsa en bok av Sarah Morgan. Hennes böcker är lättlästa, väldigt svåra att släppa och hon har aldrig gjort mig besviken! ”Sommaren på ön” är inget undantag. Det är en underbar bok med både djup och humor. 


Jag dras snabbt in i handlingen som mestadels utspelar sig på den vackra ön Korfu. Härliga miljöbeskrivningar och jag kan inte låta bli att längta efter medelhavet, Grekland och soliga dagar på sandstranden. 


Sarah bygger upp en historia som både är romantisk, full med hemligheter, komplicerade familjerelationer, vänskap och sorg. Jag tycker om att följa Catherine som är en hyllad författare och hennes två döttrar. Det är något som skaver mellan dem och allt som döljer sig bubblar snart upp till ytan. Hon skildrar dem väldigt levande och man känner med dem alla tre. Man vill bara krama om dem och hoppas att allt ska gå bra (därav läser man boken fort - måste få veta hur det ska gå!!). 


Det jag tycker om är att Sarah vrider, vänder och skildrar relationerna i berättelsen ur allas perspektiv. Allt är inte alltid som man tror! 


”Sommaren på ön” är en av Sarah Morgans bästa böcker hittills. Jag sträckläste boken som hade både en och två oväntade händelser som jag inte var beredd på! 


Härlig sommarbok och lyckost dig som har den kvar att läsa! 🩷


Översatt av Maria Fredriksson. 


https://harpercollins.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...