söndag 2 juni 2024

Skammens väg av Pascal Engman och Johannes Selåker



 


Ljudboken inläst av Jonas Malmsjö. 


Om jag tyckte att författarduons första bok i serien ”Skymningsland” om Vera Berg och Tomas Wolf var bra så är del två tame tusan ännu bättre.


Högt tempo, spännande så in i Norden och med jäkligt bra gestaltade karaktärer och miljöer så man inte kan sluta lyssna. Boken var min följeslagare under många promenader och cykelturer för jag ville verkligen veta hur det skulle gå. 


Jag tycker om när jag inte riktigt kan lista ut vem som är skyldig och varför. Lägg sedan till lite överraskningsmoment och oväntade twister på det så är ju boken oemotståndlig. Gillar att serien utspelar sig på 90-talet och man får en liten nostalgitripp emellanåt. Mycket tidstypiska detaljer, ett bra driv och korta kapitel som definitivt förhöjer lyssnandet. Den här delen har en rätt mörk handling med både psykisk ohälsa, prostitution och spioneri där droger, våld och vapen är vardag. Men författarna lyckas balansera det så att det inte blir för tungt. 


Tokgillar! 


https://www.forum.se/



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...