torsdag 5 januari 2023

Brittas arv av Eleonore Holmgren



 

Äntligen! Det här är den efterlängtade uppföljaren till ”Sista sommaren” som var en väldigt bra bok! 


I denna del får vi följa med och följa de spår en älskad människa kan lämna efter sig. Hur Britta var den som band samman vänner och familj. Men det är även en roman om hemligheter, vänskap, kärlek och lögner. 


Jag är glad att Eleonore bestämde sig för att skriva en uppföljare. För även om förra bokens huvudkaraktären inte finns länge så vill jag veta mer om de andra som finns kvar. Eleonore gestaltar sina karaktärer så bra, de känns som bekanta och man får lära känna dem ännu bättre i den här boken. Jag gillar hur relationerna utvecklas och hur alla frågor och bitar vävs ihop till en helhet. 


Det är en bok med kärlek, humor och en del sorg. Sorg över hur saker inte blev, sorg över trasiga relationer. Sorg över en älskad människa som gått bort. Jag tycker om mixen mellan humor och svärta. Att allt inte är svart eller vitt. 


Underbar bok! Läs och njut.


Ges ut av Bazar förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...