söndag 22 januari 2023

Detaljerna - Ia Genberg


I tisdags träffades bokcirkeln jag är med i och diskuterade Augustprisvinnaren ”Detaljerna”. Älskar att få diskutera böcker och höra vad andra tycker om samma bok! 


I den här ganska korta romanen får vi möta fyra personer ur berättarjagets liv. Fyra personer som påverkat hennes liv på olika sätt. Det kapitlet som berörde mig mest var det sista, om berättarjagets mamma. Där knöt det sig i bröstet och tårarna brände i halsen. 


Jag tyckte om den här boken! Ia skriver med ett väldigt fint språk som tilltalar mig och som gör boken lätt att läsa. ”Detaljerna” är en finstämd roman om livet, möten, kärlek och relationer. 


Det här är en bok jag är glad att jag har läst, gillade den. 


Ges ut av Weyler förlag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...