torsdag 5 januari 2023

Ur skogens djup av Cecilia Andersson



 

Det här är en spänningsroman som kryper in under skinnet på mig likt den första delen i serien. Den är både spännande och otäck på ett subtilt sätt där man inte riktigt vet var det otäcka kommer ifrån. 


Cecilia skriver bra och boken tar slut alldeles för fort. Jag tycker också om hur Cecilia gestaltar miljöerna och hur karaktärerna blir som levande under läsningen. I denna del får jag som läsare lära känna Anna, Gunnar och de andra ännu bättre och jag gillar dem! 


Boken är spännande och nervkittlande, full med värme. Jag tycker även att Cecilia beskriver scenerna där rättegången är i centrum bra. Det blir intressant och man får en liten inblick i hur det kan vara. 


En väldigt bra bok! Och har du inte läst den första delen ”I vikens mörker” så har du två bra böcker till din TBR-lista. 


Rekommenderas varmt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...