söndag 22 januari 2023

Väntar du på mig? av Sara Mofasser Johansson



 



Det här är en roman du inte vill missa! Jag började läsa och kunde inte sluta. ”Väntar du på mig?” är en bok om systerskap, sorg, ett sökande efter svar på frågor som man inte har fått svar på och ett försök att förstå både sig själv och sina föräldrar. 


Romanen är en vacker skildring av ett liv både här och i ett annat land som man flytt ifrån. Ett land som är förlorat och som är saknat. Livet i det nya landet blir kanske inte som man föreställt sig och det skapar också problem. 


Jag tycker att Sara skriver bra, ibland poetiskt. Sidorna flyger fram och det är både berörande och upprörande läsning. Jag tyckte mycket om den här romanen och den kommer stanna kvar i mina tankar längre. 


Ges ut av Ordfront förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...