onsdag 25 januari 2023

Slottsmorden av Erika Rockborn



 

Den 21 januari  släpptes den här spännande boken! ”Slottsmorden” är den andra delen i serien om kriminalinspektör Alicia Lundberg och hennes kollegor vid polisen i Göteborg. 


Likt första delen ”Författarmorden” är denna en deckare med högt tempo och oväntade vändningar. Jag fångas ganska snabbt in i handlingen och Erika är bra på att skriva spännande. Som läsare hålls jag på sträckbänken och flera gånger gissar jag fel på vem som egentligen är skyldig. 


Jag tycker om karaktärerna som det handlar om och jag får lära känna dem bättre. Gillar hur Erika berättar och gestaltar deras relationer, polisarbetet och miljöerna. 


Spännande, oförutsägbar och bladvändare är tre ord jag tycker beskriver boken bra! Längtar efter nästa del, så skriv fort! 


Grattis till boksläppet Erika och tack för underhållningen! 


Ges ut av Hoi förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...