söndag 22 januari 2023

Gränslös - Jørn Lier Horst



 

Det här är första boken jag läser i serien om kommisarie William Wisting. I den här boken dras han in i ett kriminalfall med många förgreningar. Ett ouppklarat mord på en backpacker i Spanien och en eventuellt försvunnen individ i Norge. Hur hänger det ihop? 


Det här är en deckare i ganska makligt tempo med både familjehemligheter och en gärningsman som hela tiden verkar ligga ett steg före. 


Jag brukar gilla deckare där jag som läsare får pussla ihop delar till en helhet. Men den här boken passade inte mig. Spännande, absolut! Men jag upplevde boken som en aning rörig och att saker och ting tog för lång tid. Kanske läste jag boken vid fel tid, jag vet inte. Du kanske gillar den bättre? 


Boken är översatt av Marianne Mattson och ges ut avWahlström och Widstrand


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...