onsdag 11 januari 2023

Sex substanser som förändrar ditt liv av David JP Phillips




Jag fastnade totalt i den här boken! Jag satt med överstrykningspenna och post-itlappar i högsta hugg. Markerade intressanta stycken och satte små lappar dit jag vill återkomma och läsa igen.


Hormoner och signalsubstanser påverkar hur vi mår och hur vi känner oss. Det är vad den här boken handlar om och hur vi kan optimera kroppen för att leda sig själv mot den framtid man vill ha. 


Boken är lätt att läsa och innehåller många bra tips och intressant fakta som jag tar till mig. En del av tipsen gör jag redan, men jag skulle kunna göra mer för att optimera för mig själv och hur jag vill må och känna mig. Boken gav mig även ett par aha-moment när det kändes som om jag läste om mig själv. 


Jag tar bland annat med mig från boken att läsa skönlitteratur kan kopplas till långsamt dopamin då effekten av läsning dröjer sig kvar. Även det att kunskap (vilket läsning också ger) gör att man förstår omvärlden bättre. Kunskap är makt brukar man ju säga! 


Det finns mycket i den här boken som är väldigt intressant och läsvärt. Boken kommer att läsas flera gånger och säkert fyllas på med fler post-it lappar!


Missa inte! 


Ges ut av The Book affair förlag


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...