måndag 16 januari 2023

Röd hibiskus av Gertrud Hellbrand



Det här var en bok jag fastnade totalt i. Den gick inte att lägga ifrån sig, inte alls.
 


”Röd hibiskus” är en otroligt fängslande och spännande historia om hemligheter från det förflutna som helst inte ska komma upp till ytan. Familjehemligheter, kärlek, makt och kontroll. Det är ett högt tempo och Gertrud bygger skickligt upp en intrig och handling med en del lösa trådar som vävs ihop under läsningens gång. 


Jag gillar de olika karaktärerna och Sanja som är huvudkaraktär är en person jag genast fattar tycke för. Hon är lite små kantig, vill veta sanningen och hon går sin egen väg. Även om den vägen leder in på sidospår och inte alltid är rak. Gillar även man får berättelsen berättad utifrån de olika karaktärernas perspektiv. 


Det är spännande, otäckt på ett subtilt sätt. Men känner på sig att det är något som inte är okej men det går inte att sätta fingret på det vad det är. Gudrun är bra på att gestalta det här otäcka. 


Jag tokgillade boken! High five på den! ”Röd hibiskus” är den tredje fristående delen i Östgötasviten! 


Ges ut av Harper Collins

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...