måndag 16 januari 2023

Tala med de döda av Anna Jansson


Det här är den fjärde delen i Anna Janssons deckarserie om kriminalinspektör Kristoffer Bark och hans kollegor vid Örebropolisen. 


Jag tycker om Annas böcker, de är spännande och man vet aldrig riktigt hur det ska sluta. Anna är skicklig på att bygga upp en kuslig stämning, vem är egentligen skyldig? Vem ska råka illa ut härnäst? Att man i boken dessutom får lite tillbakablickar som ger ledtrådar gillar jag! Tycker om när det finns både ett då och ett nu i handlingen. 


Jag tycker även att Anna är bra på att gestalta både miljöer och karaktärer. Det jag gillar med hennes böcker är att handlingen får ta tid, att man får möjlighet att lära personerna som det handlar om. 


Men slutet?! 😱 Ännu en bok där är jag inte överens med Anna om slutet! 


Har du tyckt om de tidigare böckerna om Kristoffer Bark så tycker jag att du ska läsa denna med! 


Ges ut av Norstedts förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...