lördag 28 maj 2022

Allt vi inte sa av Sara Osman



Det här var en bok som växte ju mer jag läste. Tre perspektiv, tre kvinnor och en yta som verkar bra. Men är allt bra? Under utan är det något helt annat. 


”Allt vi inte sa” är en bra bok. Det är intressant att följa Amanda, Sofie och Caroline i deras liv, hur de egentligen är avundsjuka och själviska. Hur det i bakgrunden ligger sorg och år av känslor som tryckts undan. Min fundering medan jag läser är varför de egentligen är vänner? Jag tycker egentligen inte om någon av karaktärerna, de är så bittra och missunnsamma. 


I ”Allt vi inte sa” händer det saker hela tiden, tills det eskalerar och det som inte får hända händer. Språket är rappt och lätt att läsa. Men kan vi diskutera slutet?Vilket jäkla slut.


Ges ut av Albert Bonniers förlag  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...