lördag 28 maj 2022

Balkong med havsutsikt av Hanna Blixt




Äntligen får jag berätta om mina tankar kring Hannas nya bok, ”Balkong med havsutsikt”, den tredje delen i Leksandssviten. Jag har haft förmånen att få förhandsläsa boken och idag fick jag den fysiska boken i brevlådan. 


Hanna är bra på att skriva feelgood, att skriva berättelser som är svåra att släppa och man bara måste läsa ett kapitel till. Enda nackdelen är att boken tar slut alldeles för fort. ”Balkong med havsutsikt” är inget undantag. 


”Balkong med havsutsikt” tar mig med på Nora och Viktors bröllopsresa från Dalarna till Karibien. En resa med både romantik, vackra miljöer och intriger. 


Det är en varm och dramatisk berättelse som utspelar sig både i nutid och dåtid. 100 år tidigare stiger Anders på båten Titanic för att söka sig ett bättre liv för sin familj i Amerika. 


Dåtid och nutid vävs ihop bit för bit ihop och jag tycker om båda berättelserna. ”Balkong med havsutsikt” har sympatiska karaktärer, spännande miljöer och jag kommer på mig själv att längta till Karibien. 


Härlig bok som jag inte tycker att du ska missa! Kul att se mig själv citerad på bokens inlaga! 


Stort tack för att jag fick chansen att förhandsläsa! 


Ges ut av Historiska Media


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...