lördag 28 maj 2022

Skilsmässan av Moa Herngren



Jag älskade Moas förra bok ”Svärmodern” och hade höga förväntningar när hennes nya bok dök upp. 


Och Moa gör mig inte besviken, hatten av för ännu en mästerlig roman som spelas upp ur olika perspektiv. För det finns alltid två sidor av en historia. Moa beskriver relationerna mellan karaktärerna så levande och man blir berörd av historien. Att skiljas är inte en lätt sak tror jag (har aldrig varit med om det) och särskilt inte när man har barn och levt ihop under en lång tid. 


Historien engagerar, berör, gör mig både ledsen och arg. Jag tycker att huvudkaraktärerna Bea och Niklas är otroligt barnsliga och att de är dåliga på att kommunicera. De pratar om varandra, lyssnar inte på varandra och verkar inte kunna berätta för varandra hur de känner. Därför är det otroligt spännande att få läsa historien ut bådas perspektiv. 


Bered dig på sträckläsning när du sätter dig med boken, bered dig på en massa olika känslor och att vilja diskutera den efteråt. 


Ges ut av Norstedts förlag


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...