torsdag 5 maj 2022

Den glömda kokboken av Christoffer Holst



Christoffer, han kan skriva han! Jag tyckte mycket om hans förra bok ”Solsken och parmesan” så denna bok ”Den glömda kokboken” är efterlängtad. 


”Den glömda kokboken” är en charmig och svårsläppt bok. Jag tyckte väldigt mycket om berättelsen som innehåller familjehemligheter, lite spänning, romantik och kärlek till mat!


Vi får följa med genom både nutid och dåtid, trådar som vävs ihop till en helhet. Jag tycker också om att vi får historien berättad av de olika karaktärerna  vilket ger boken ytterligare ett lager. För den här berättelsen innehåller både hjärta och smärta. Boken är vemodig men ändå hoppfull. 


Christoffer är skicklig både på att beskriva karaktärer och miljöer. Han får berättelsen att kännas levande och jag vill bara ha mer. Det enda negativa är att bokens sidor tar slut för fort. Jag kände mig inte klar!! 


Lättsamt, mysigt och svårsläppt. En perfekt bok att njuta av nu när våren, solen och värmen är här. 


Ges ut av Lovereads

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...