söndag 22 maj 2022

Vända blad av Johanna Schreiber.






Det här är den andra fristående delen i serien om Schantz förlag och som jag har längtat efter den här boken! 


”Vända blad” är romantisk, humoristisk och en väldigt charmig berättelse. Jag tycker att Johannas styrka som författare är att skildra karaktärer och deras relationer. Man kommer karaktärens nära och de blir liksom ens bekanta och vänner. 


Johannas böcker är lätta att ta till sig och den här boken är inget undantag. Jag älskar när man får både hjärta och smärta i en historia och den balansgången hanterar hon fantastiskt bra! 


Jag tyckte även om miljöerna, att det utspelar sig i förlagsvärlden och att få en liten inblick bakom kulisserna. ”Vända blad” är en beroendeframkallande bok, jag vill bara läsa mer och mer. Tyvärr tar boken slut alldeles för fort! 


Jag älskar serien om Schantz förlag!  Hatten av Johanna för ännu en fantastisk bok!


Ges ut av Norstedts förlag



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...