måndag 5 juni 2023

Den tysta fågeln av Mohlin & Nyström



John Adderley är tillbaka och som jag har längtat!! 


”Den tysta fågeln” är den tredje delen i serien om den fd FBI agenten John som numera jobbar som polis på länskrim i Karlstad. Jag har slukat de två andra delarna och älskat dem! Denna del är inget undantag! 


”Den tysta fågeln” är en riktigt spännande historia med en del oväntade vändningar som gör att jag inte riktigt kan lista ut vem som är den skyldige förrän i slutet. 


Det är välskrivet, spännande och en bladvändare. Vissa partier sitter man som på nålar och vet inte vad som väntar när man vänder blad. Jag gillar John, han är lite kantig men charmig. Jag gillar också hur författarduon gestaltar de olika karaktärerna och miljön runt dem. 


Har du inte läst så har du en läsupplevelse framför dig! Missa inte de två tidigare delarna heller! 


Ges ut av Norstedts förlag





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...