torsdag 22 juni 2023

Lyckliga gatan tur och retur av Cassandra Brunstedt.



 


Det här är uppföljaren till Cassandras debutroman ”En enkel till Indien”, en roman om att vara mer i nuet, att leva mitt i livet. 


”Lyckliga gatan tur och retur” är en feelgood med mycket värme. Jag tyckte väldigt mycket om historien medan jag läste och när boken var slut saknade jag miljöerna och karaktärerna. Bokens karaktärer är färgstarka, lätta att tycka om och berättelsen har vackra miljöbeskrivningar. De är så inbjudande att jag vill åka dit! Tycker om Cassandras sätt att berätta med rapp dialog, humor och allvar. 


Bokens budskap handlar om att bryta sig fri från måsten vi inte vill ha, om att tänka efter kring vad som är viktigt i livet. Vad är det egentligen som är lycka och vad vill man med sitt liv? Hur hittar man tillbaka till sig själv? 


Boken är inspirerande och väcker en massa tankar. ”Lyckliga gatan tur och retur” är en läspärla, precis som Cassandras debut. En härlig feelgood med både romantik, vänskap och livskunskap som vi behöver påminnas om. 


Missa inte! 


Ges ut av LB förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...