fredag 23 juni 2023

Det slutna rummet av Mari Jungstedt



 


Det här är den 17 delen i Maris serie om polisen Anders Knutas på Gotland. Jag har läst/lyssnat på alla delarna och den här boken är lika bra och spännande som de andra delarna. När man har läst så många delar om dessa karaktärer är det som att träffa gamla vänner igen som man inte har pratat med eller träffat på ett tag. Det är ett kärt återseende och man får följa alla delar av deras liv. Det är familjeliv, hemligheter, väntan, kärlek och livspussel varvat med en mordutredning. 


Mari bygger skickligt upp en stämning av obehag och känslan av att något inte är som det ska, som att något hemskt kommer att hända. 


Jag tycker om när det är flera perspektiv i boken. I denna bok får man följa polisens arbete i nutid samtidigt får man tillbakablickar och ledtrådar till vem som är skyldig och varför. Jag hade mina misstankar, men det var inte förrän på slutet jag insåg hur allt hängde ihop. 


Som alltid, välskrivet, spännande och lättläst. Den här boken lyssnade jag på och jag hittade många olika anledningar så att jag skulle få ta på mig hörlurarna och lyssna klart. Längtar redan efter nästa del! 


Ljudboken är inläst av Katarina Ewerlöf 


Ges ut av Albert Bonniers förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...