måndag 5 juni 2023

Agnes, Louis, Paris av Johanna Ranes




”En stad. Två människor. Och ett brev som förändrar allt.”  


Oj! Jag föll först för omslaget på den här boken. Helt fantastiskt. Sen började jag läsa och föll för innehållet. ”Agnes, Louis, Paris” är en gripande roman med mycket känslor och en roman som väcker många tankar. 


Jag tyckte om storyn, det vackra språket, kärlekshistorien mellan Agnes och Louis. Det är fint, vackert, sorgligt och allt däremellan. Dessutom finns det hopp, hopp om livet, hopp och drömmar. 


Fina porträtt av karaktärerna och miljöer, en bok där sidorna flög fram och tog slut alldeles för fort. En bok som jag inte tycker att du ska missa! 


Ges ut av Modernista förlag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Schimpanserna vid Point Nemo av Cecilia Klang.

  ”Jag är vuxen men känner mig som ett barn när havet stormar in över mig”.  Underbara Cecilia! Nu har du fått mig både att gråta, skratta o...