måndag 5 juni 2023

Parasiten av Sofie Sarenbrant



Jag har inte läst alla delarna i Sofies serie om kriminalinspektör Emma Sköld, men de jag har läst har jag tyckt mycket om.
 


”Parasiten” är den elfte fristående delen i serien och jag slukade dem. Den gick allvarligt talat inte att sluta läsa. 


Bra blandning av hemskheter och vardag. Tycker om växlandet av nutid och dåtid och hur då påverkar nuet. Bit för bit får jag ledtrådar till vad som egentligen har hänt, Sofie knyter skickligt ihop alla lösa trådar till en helhet. Boken behåller spänningen in till sista sidan och när jag lägger ihop boken inser jag att jag måste läsa de andra böckerna i serien som jag inte läst än. 


Det är en historia som berör, som är jobbig att läsa och samtidigt väldigt, väldigt spännande. Boken har ett bra driv och tempo vilket gör att man bara vill läsa ett kapitel till och ett kapitel till. 


Spännande, sorgligt, frustrerande och bra! 


Ges ut av Bookmark förlag






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...