lördag 10 juni 2023

Kvällskurs i italienska av Lucy Diamond



Det här var precis den bok jag behövde i helgen. Lättsamt, berörande och charmig.


Tre kvinnor med olika bagage hamnar på en kurs i italienska och där uppstår vänskap mellan dem. Hemligheter avslöjas och stora beslut fattas. 


”Kvällskurs i italienska” är lätt att läsa och superlätt att tycka om. Jag fastnade och sträckläste boken tills den tog slut. Vänskap blandas med kärlek, hopp och hemligheter. Som alltid lyckas Lucy skapa intressanta karaktärer och allt som rör dem. Jag tycker om att läsa och få veta mer om de tre kvinnorna. Samtidigt finns det karaktärer som retar gallfeber på mig. Frustrerad är bara förnamnet. De tre kvinnorna växer genom boken, blir starkare och vågar stå upp för vad de tycker. 


Gillade jättemycket! 


Översättningen är gjord av Pia Printz. 


Ges ut av Printz Publishing


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...