torsdag 22 juni 2023

Ögonvittnet av Anna Bågstam.



 


Varför har jag inte lyssnat på den här boken tidigare? Den var ju grymt spännande och har varit mitt promenadsällskap de senaste dagarna. 


”Ögonvittnet” är den första delen i serien om Harriet Vesterberg i Lerviken. Harriet är civil brottsutredare och har flyttat tillbaka till Lerviken och sin pappa Eugene. 


I sitt arbete möter Harriet en hel del utmaningar och prövningar. Hon kämpar på mot motsträviga kollegor och chef för det hon tror på. Tycker om miljön som Anna målar upp, det lilla pittoreska fiskeläget Lerviken. Känns både mysigt och lite farligt. 


Anna lyckas bra med att bygga upp spänningen i boken och bit för bit förstår man hur alla bitar passar in i pusslet. Spännande och oförutsägbart, precis som jag gillar det. 


Och sen slutet… Herregud vilken cliffhanger!!!

Tur att del två finns att lyssna på! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Schimpanserna vid Point Nemo av Cecilia Klang.

  ”Jag är vuxen men känner mig som ett barn när havet stormar in över mig”.  Underbara Cecilia! Nu har du fått mig både att gråta, skratta o...