lördag 10 juni 2023

Hannas kaffestuga av Kristina Ahlström



 

Romanus och Selling. Det här är den andra romanen om karaktären Hanna Dahlman. Första delen, ”Hannas sweet deli” var en roman jag tyckte mycket om så jag hade höga förväntningar på Kristinas nya bok. 


Jag tycker om det här! Det är mysigt, hjärta och lite smärta. Tycker inte att handlingen ör förutsägbar på något sätt utan det finns ett par twister i storyn. 


Det är härliga sommarmiljöer som får mig att längta till skärgården och till havet. Det märks att Kristina har ett stort intresse för bakning, för det bakas och serveras bakverk i boken som jag blir otroligt sugen på att testa. 


”Hannas kaffestuga” är njutbar, humoristisk och känslosam läsning med karaktärer som jag som läsare tar till mig och vill veta mer om. Tycker om att få följa dem, deras relationer både i glädje och sorg och man känner med dem. 


Har du missat någon av böckerna om Hanna,  hennes familj och vänner så har du två bra böcker att lägga till din läslista. 


Ges ut av 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...